HVAD BETYDER DET NÅR DU ANVENDER BETALINGSKORT PÅ ION-BALANCE.DK?

Når du skal gennemføre en KORT-betaling skal du fremover bruge enten SMS-kode eller NemID. I praksis betyder det at du, når du har afsluttet dit køb, bliver overført til en sikkerhedsside. Her skal du bekræfte din identitet.

1. Når du vælger NemID

Når du har indtastet dine kortoplysninger vil du som en ekstra sikkerhed blive bedt om at godkende betalingen via NemID nøgleapp'en eller nøgleviseren. (Du kan ikke længere bruge papkortet til godkendelse af online-betalinger). Først her vil betalingen blive gennemført, og du kan se din ordrebekræftelse.

OBS: Har du ikke NemID-app'en kan du finde den dér, hvor du henter din apps. Bemærk at Nets oplyser, at der kan gå op til en time før NemID-app'en aktiveres og kan bruges i forbindelse med handel på nettet.  Har du ikke en smartphone, kan du købe en NemID-nøgleviser hos Nets.

Ved spørgsmål vedr. NemID henviser vi til NemID support (Telefon: 72 24 70 50)

2. Når du vælger SMS-kode

Vigtig info kortbetaling Nets Tilknyt din mobil til dit kort

Som alternativ til NemID kan du knytte dit mobilnummer til dit betalingskort. Har du gjort det vil du få tilsendt en sikkerhedskode fra NETS på SMS. Du får en ny engangskode, hver gang du handler. Denne kode skal du indtaste sammen med det personlige kodeord du valgte ved oprettelsen hos NETS. Først når du har indtastet begge koder bliver din kortbetaling registreret og din ordre gennemført.

Har du ikke oprettet dit mobilnummer og egen kode kan du gøre det her via Nets.

HVAD BETYDER DET NÅR DU ANVENDER MOBILEPAY PÅ ION-BALANCE.DK?

Du vil som hovedregel ikke opleve nogen forskel, hvis du anvender MobilePay. Denne betalingsform bygger i forvejen på to-faktor-godkendelse.

Dog kræver en del mindre banker, stadig godkendelse via NemID app. eller sms kode.

OBS: Har du ikke MobilePay-app'en kan du finde den dér, hvor du henter din apps.

JEG KAN SLET IKKE FINDE UD AF AT BETALE PÅ NETTET EFTER TO-FAKTOR-GODKENDELSE ER KRÆVET, HVAD GØR JEG?

Vi er godt klar over at det ikke er nemt, at finde ud af betaling, især for den ældre generation, som er en stor del af vores kunder, Derfor har vi gjort det muligt at betale med bankoverførsel, eller betaling direkte til

vores MobilePay nr 101430. Kan du stadig ikke finde ud af det så ring til os, så finder vi en løsning.

DU KAN LÆSE MERE HOS DIN EGEN BANK

Hos din egen bank kan du også læse mere om ovenstående og generelt om to-faktor-godkendelse. Nedenfor har vi samlet links til en række danske banker.

Arbejdernes Landsbank

Danske Bank

Jyske Bank

Nordea

Nordjyske Bank

Nykredit

Spar Nord

Sydbank

- Handelsbanken